Sneller en adequater klanten helpen
In de vastgoedbranche is het hollen of stilstaan. Bij Opstal Adviseurs zitten ze allesbehalve stil! Om de aanvragen van zowel hun zakelijke als particuliere klanten zo goed mogelijk te stroomlijnen én hun klanten snel en adequaat te kunnen helpen, is er gekozen voor een op maat gemaakte Dynamics CRM omgeving. Dit in combinatie met een klantenportaal op basis van Power Pages. Lees meer over hoe wij diverse diensten uit het Microsoft Power Platform hebben gecombineerd tot een volledig op maat gemaakte oplossing die Opstal Adviseurs helemaal klaarstoomt voor de toekomst!
Case details
- Dynamics CRM
- Power Pages Portal
- Power Automate taken en signalen
- API koppeling met Exact
- Sharepoint integratie
Ambitieuze vastgoedadviseurs
Opstal Adviseurs is een jong en enthousiast adviesbureau in het Noord-Hollandse Heemskerk. Ze hebben zich gespecialiseerd in vastgoedtaxaties, verduurzaming en energielabels voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Het is de ambitie van Opstal om in de komende jaren verder te groeien en het aanbod uit te breiden. Ze staan dan ook klaar om de klanten te ondersteunen en samen te bouwen aan een duurzame toekomst.
Een CRM oplossing die naadloos aansluit bij het werkproces
De aanvragen komen bij Opstal binnen via verschillende kanalen, zoals direct contact, via het klantenportaal of vanuit een aparte e-mailkoppeling met NWWI. Het team van Opstal verwerkt deze aanvragen volgens een vast werkproces dat we samen met hen hebben ingericht. Met behulp van de procesbalk in Dynamics CRM, kan de medewerker precies zien welke taken er al gedaan zijn en welke taken er nog gedaan moeten worden. Ook kun je in één oogopslag zien wat de status van het project is.
Vanuit een aanvraag kan er ook gelijk een klantofferte worden gegeneerd en verstuurd naar de klant. Is de klant akkoord met deze offerte? Dan worden alle taken die bij deze order horen, ook automatisch uitgezet, zoals het inplannen van de taxatieadviseur of het aanmaken van de factuur. Vanaf de aanvraag kun je zien welke taken er nog gedaan moeten worden, maar ook kan elke medewerker individueel zijn of haar taken gelijk inzien en opvolgen. Hiermee is het proces van de aanvraag dus volledig op maat gemaakt én geautomatiseerd. Kortom, naast een CRM ook inzage in je projectstatus!
Dynamics CRM
Onderstaand enkele uitgelichte digitale functionaliteiten die voor
Opstal Adviseurs zijn geïmplementeerd.
- Klanten: onderscheid tussen particulier en zakelijk
- Dashboards
- Projecten met processtappen
- Offerte, order en factuurproces
- Automatische taken en signalen
Een zakelijk klantenportaal
Opstal Adviseurs werkt nauw samen met haar zakelijke klanten. Om ervoor te zorgen dat deze klanten zo goed mogelijk worden geholpen, maar ook snel hun aanvragen kunnen neerleggen bij Opstal, is er een klantenportaal ontwikkeld op basis van Microsoft Power Pages. Dit klantenportal is direct gekoppeld met Dynamics CRM, waardoor de medewerkers van Opstal ook gelijk vanuit het CRM de zakelijke contactpersonen toegang kunnen geven tot het klantenportaal.
Nadat de klant is ingelogd, heeft hij/zij inzicht in de bedrijfsinformatie, de lopende projecten en kan er eenvoudig een nieuw project worden toegevoegd. Dankzij de koppeling met SharePoint, kan Opstal ook gelijk alle bestanden die bij het project horen, zoals een taxatierapport of woningfotografie toevoegen aan het project. De klant ontvangt hier gelijk een berichtje van en kan vervolgens de rapporten of bestanden inzien en downloaden.
Facturen worden automatisch overgezet naar Exact
De verkoopfacturen die vanuit de projecten in Dynamics CRM worden gemaakt, worden met behulp van een API-koppeling, die Msquad heeft gerealiseerd, dagelijks overgezet naar de Exact boekhouding. Zo kan de administratie van Opstal adviseurs de facturen gelijk in Exact raadplegen en hoeven ze hier alleen nog de betalingen van de facturen te controleren en verwerken.
Ingebruikname en doorontwikkeling
Bij een ambitieus team als Opstal horen ambitieuze plannen. Het team werkt inmiddels zo’n half jaar met Dynamics CRM in combinatie met het klantenportaal en we merken dat het team hier volop gebruik van maakt.
We vinden het bij Msquad dan ook ontzettend leuk om te zien, dat de medewerkers zo nauw betrokken zijn bij de realisatie van de oplossing én dat er ook regelmatig nieuwe ideeën vanuit het team komen voor de verdere doorontwikkeling. Wij ondersteunen ze uiteraard graag hierbij. Op naar een mooie en langdurige samenwerking!
Credits case
- Lennart Beukers (partner & taxateur)
- Jesper Beukers (partner & taxateur)