In de wereld van customer experience breekt een nieuw tijdperk aan, waarin kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop bedrijven verbinding maken met hun doelgroepen transformeert. Microsoft staat trots aan de voorhoede van deze verschuiving, gebruikmakend van de Azure OpenAI Service om marketeers te voorzien van ongekende efficiëntie en effectiviteit. Met Copilot in Microsoft Dynamics 365 Marketing en Dynamics 365 Customer Insights kunnen marketeers nu profiteren van geavanceerde AI-gestuurde tools om meer te weten te komen over hun klanten, doelgerichte klantensegmenten te creëren en gepersonaliseerde inhoud te genereren.
De Kracht van Copilot in Dynamics 365 Customer Insights
Sneller inzicht in klanten
In de huidige wereld verwachten klanten hyperpersonalisatie van de merken waarmee ze in contact komen . Dit vereist een diepgaand begrip van de klant, dat vaak is vergrendeld in gegevensplatforms en beheerd wordt door data- en analyseteams. Het verkrijgen van toegang tot deze gegevens en het analyseren ervan met SQL-query’s kan weken in beslag nemen, waardoor marketeers vertraging oplopen bij het leveren van de gepersonaliseerde ervaringen die klanten eisen.
De baanbrekende Copilot-functie in Dynamics 365 Customer Insights stelt data-analisten en marketeers in staat om rechtstreeks met klantgegevens om te gaan via natuurlijke taal. Hierdoor besparen data-analisten tijd doordat ze de query in hun eigen woorden kunnen typen in plaats van de query in SQL te identificeren. Deze functie democratiseert de toegang tot inzichten, waardoor marketeers vragen kunnen stellen met alledaagse taal en onmiddellijke antwoorden kunnen ontvangen, zonder kennis te hebben van SQL-programmering.
Met eenvoudige prompts kunnen marketeers klantenvoorkeuren en behoeften in bijna realtime verkennen, begrijpen en voorspellen, waardoor de afhankelijkheid van het data- en analyticsteam wordt verminderd. Copilot stelt marketeers in staat om gerichte klantervaringen en interacties te creëren die worden ondersteund door op data gebaseerde besluitvorming.
Snel segmentideeën ontvangen
En dat is nog niet alles. Het richten op het juiste publiek is nu eenvoudiger dan ooit voor marketeers, dankzij de nieuwe Copilot-functie genaamd Query Assist in Dynamics 365 Marketing. Hiermee kunnen marketeers het tijdrovende proces van handmatig opbouwen van klantensegmenten overslaan. Met Query Assist kunnen marketeers gewoon de gewenste doelgroep beschrijven in hun eigen woorden, waarna Query Assist het segment bouwt dat aan hun verzoek voldoet.
Vroeger moesten marketeers vertrouwen op die ene persoon in het bedrijf die datamodellen en queries begreep om het doelsegment te creëren. Met generatieve AI-targeting kunnen marketeers nu snel van planning naar uitvoering gaan.
Boeiende inhoud eenvoudig creëren
Ten slotte delen we graag de lancering van een andere Copilot-functionaliteit in Dynamics 365 Marketing: Content Ideas. Deze maakt gebruik van next-generation AI om marketeers ongeëvenaarde ondersteuning te bieden bij hun inspanningen voor contentcreatie. Content Ideas gebruikt AI om inhoud te genereren, waardoor marketeers tijd kunnen besparen terwijl ze toch boeiende en relevante e-mails kunnen leveren aan hun doelgroep.
Met de Copilot Content Ideas-functie kunnen marketeers minder tijd besteden aan het schrijven van teksten en meer tijd besteden aan strategische marketinginspanningen.
Ontdek Meer over Copilot
De voordelen van het gebruik van Copilot in Dynamics 365 Marketing en Customer Insights zijn duidelijk: minder tijd besteed aan marketingtaken, verbeterde efficiëntie en hoogwaardige inhoud die marketingteams verbindt met hun klanten. En laten we niet vergeten hoe opwindend het is om te werken met geavanceerde technologie die de weg effent voor een nieuw tijdperk van marketing.