Enreach Germany, gevestigd in Düsseldorf, is een toonaangevende leverancier van geavanceerde communicatieoplossingen voor bedrijven in Duitsland en Europa. Met een focus op cloud-telefonie, unified communications en contactcenters, biedt Enreach innovatieve oplossingen die de communicatie en samenwerking van bedrijven verbeteren.
Hun klantgerichte aanpak en technologische innovaties maken hen een betrouwbare partner voor bedrijven van elke omvang, met een sterke nadruk op kwaliteit en klantenservice. Om voorop te blijven lopen wilde Enreach haar ERP migreren van Navision naar Business Central. Msquad heeft het gehele migratietraject op zich genomen, hiermee beschikt Enreach nu over een toekomstbestendig ERP-systeem met diverse functionaliteiten voor haar medewerkers!
Case details
- Dynamics 365 Business Central
- Power Apps
- Power Automate
- Bankintegratie met Continia (OPPlus)
- Integratie met BEO sanktionprüfung
- Operator platform connectie
- Integratie met ShipIT 365
- Integratie met Comsol USt-Id validation
Van legacy naar leiderschap met Business Central
Met klanten zoals Deutsche Telekom, meer dan 1100 medewekers en duizenden zakelijke gebruikers over heel Europa is Enreach een IT-speler van formaat.
De migratie van Navision naar Business Central was daarom ook een omvangrijk project. Met specifieke vereisten, zoals het genereren van software keys voor licenties, integratie met Power Apps voor scannen in het Enreach Warehouse en diverse Business Central add-ons die specifieke functionaliteiten bieden werd de scope aanzienlijk uitgebreid. Uiteraard met het doel om afscheid te nemen van Navision en aanverwante legacy applicaties en de gewenste optimalisaties door te voeren naar Business Central.
Het projectteam van Msquad en Enreach Germany werkte nauw samen om dit traject coördineren. Een project van deze omvang vereist regelmatige afstemming op het niveau van diverse stakeholders. Het resultaat: een geheel gemoderniseerde werkwijze binnen Business Central, met innovatieve functionaliteiten die Enreach in staat stelt efficiënter te opereren.
Op maat gemaakte functionaliteit
Specifieke lay-out templates
Als we kijken naar de financiële lay-outs die geïmplementeerd zijn was er behoefte om de informatie te tonen afhankelijk van klantspecifieke informatie en condities. Vrijwel elke template, zoals order, factuur, reminders, credits etc. kennen specifieke velden ten behoeve van bijvoorbeeld licentiekeys die gegenereerd worden voor het verstrekken van licenties aan hun klanten.
Daarnaast heb je in Duitsland te maken met VAT-clauses, afhankelijk van de geografische locatie van het bedrijf waar je zaken mee doet én het soort product dat je verkoopt moet je op basis van de Duitse wet bepaalde clausules benoemen. Aan de hand van specifieke combinaties en condities krijgen de klanten van Enreach de juiste documenten, in de juiste taal, toegestuurd. Hier hebben ze door slimme automatisering geen omkijken meer naar!
Connectie met de Enreach operator webshop
Daarnaast heeft Enreach haar eigen Operator webshop waarin haar klanten/partners aankopen kunnen doen. Bestellingen etc. wil Enreach direct in haar administratie laten aanmaken. Om dit te realiseren hebben wij een customer API-connectie gemaakt met de Operator webshop om te voorzien in deze behoefte. Kortom: gemak!
Automatisch bankregels inlezen
Uiteraard wil je vandaag de dag niet bezig zijn met tijdrovende taken. Basale integraties, zoals het koppelen van je bank aan je administratie bijvoorbeeld. Op basis van Continia OPPlus zijn alle bankregels automatisch in te lezen in Dynamics Business Central.
Direct verzendlabels aanmaken bij de juiste carrier
Dit geld natuurlijk ook voor je warehouse. Het automatisch aanmaken van verzendlabels etc. wil je kunnen realiseren vanuit je ERP. Met de integratie van Idyn (ShipIT 365) zorgen we ervoor dat Enreach de labels direct kan aanmaken bij de juiste carrier, zoals UPS en DHL. Medewerkers hoeven Business Central niet meer uit om in externe software opdrachten aan te maken.
Veilig zakendoen boven alles!
Daarnaast is het van belang dat je als organisatie zaken doet met geverifieerde ondernemingen. BTW (VAT) checks zijn daarin van belang. Met Comsol USt-iD validatie weet Enreach in elk moment van het orderproces of de organisatie waarmee ze zaken doen bekend is bij de autoriteiten. Bovendien ben je verplicht om doorlopend checks uit te voeren op je database om te kijken of organisaties niet op een (internationale) zwarte lijst staan. Met BEO-sanktionprüfung checken wij elke dag de database met klanten ten behoeve van effectieve comopliance-screening. Komen we afwijkingen tegen? Dan zorgen we middels Power Automate voor automatische blokkades op klanten en alle activiteiten daarop.
Slimme Power App voor het warehouse
Het warehouse kent diverse processen die in Navision niet slim geautomatiseerd konden worden. Een verlengstuk in functionaliteit is natuurlijk Power Apps. Power Apps kan ingezet worden om processen vanaf de Smartphone te besturen in Business Central om processen efficiënter te laten plaatsvinden. Bijvoorbeeld als jij in een groot warehouse staat waarbij je niet altijd de beschikking hebt over een PC. Je wilt dan nog steeds kunnen scanne, orders kunnen inzien en telling kunnen doen. De volgende functies hebben wij onder gebracht in Power Apps om medewerkers in het warehouse snel en efficiënt te laten werken!
- Effectief voorraadbeheer
- Maandelijkse tellingen
- Batches scannen en afblokken
- Batches en ID's toevoegen aan orders
Welke doelen streeft jouw bedrijf na?
Ieder bedrijf heeft een andere strategie en een andere focus. Door maatwerk te leveren, beweegt Msquad met je mee. Met onze kennis op het gebied van automatisering en de inzet van Microsoft Dynamics applicaties, vertalen wij doelen naar een concreet plan.
Wat levert het op, hoe ziet de ideale situatie eruit en waarin leveren wij een oplossing op maat voor jouw organisatie? Laten we samen in gesprek gaan.
Credits case
Enreach Germany
- Michael Pack (Projectmanager)
- Gregor Liedhegener (Director Controlling)
- Heike Isringhaus (VP Finance & HR)
- Katja Hackenschmidt (Head of Accounting)
- Kevin Keller (Teamlead order management)