Next level gaan met jouw marketinginspanningen

Hey Marketeer! Ben je klaar om jouw marketinginspanningen next level te laten gaan in 2022?

Dit alles begint natuurlijk met inzicht. Inzicht in jouw doelstellingen én de behaalde resultaten. Deze waardevolle informatie gebruik je immers weer voor nieuwe marketingcampagnes en verdere ontwikkelingen voor jou en jouw marketingcollega’s. 

In deze blog laten wij je aan de hand van de oplossing Dynamics 365 Marketing zien hoe je van prospect tot aan klant waardevolle inzichten krijgt. Ook lees je hoe je kunt sturen op kwalitatief hoogwaardige leads. Wil je naast deze inzichten ook meer weten over de functionaliteiten die zijn inbegrepen in Dynamics 365 marketing? Lees dan ook dit artikel: Msquad | Wat is Dynamics 365 Marketing?

Dashboards

Met de marketing dashboards breng je alle waardevolle data samen. Binnen Dynamics kun je kiezen voor verschillende standaard dashboards, bouw je er zelf eentje of koppel je een Power BI dashboard. Per campagne kunnen jij en jouw collega’s van marketing en sales precies zien wat de resultaten zijn op het vlak van bijvoorbeeld jouw social media posts, verstuurde nieuwsbrieven, georganiseerde webinars en webpagina bezoeken. De mogelijkheden zijn hierin oneindig.

Inzichten per campagne

Natuurlijk wil je ook marketingcampagnes naast elkaar kunnen vergelijken en kijken wat er wel of juist niet werkt. Hierbij geldt dat je binnen Dynamics voor alle campagnes vergelijkbare inzichten kunt ophalen. Het leuke bij de nieuwsbrief module is bovendien dat je met de klikkaart nauwkeurig kunt zien waar jouw contactpersoon precies klikt (en waar niet).  En met de eenvoudige drag-en-drop editor zet je e-mails en nieuwsbrieven in mum van tijd in elkaar.

Van contactpersoon naar kwalitatieve lead

Als marketeer ben je natuurlijk altijd actief bezig om in contact te komen met de juiste doelgroep. Je stuurt mails, post op de social media kanalen en hebt een toffe website. Maar hoe kun je tussen al jouw contactpersonen nu echt de waardevolle leads eruit pikken? Simpel. Per contactpersoon heb je namelijk al ‘standaard’ een uitgebreid inzicht in de digitale interacties die er geweest zijn. En bezoekt een contactpersoon veelvuldig een bepaalde webpagina of nieuwsbrief? Dan kun je deze via het leadscoringproces automatisch doorverwijzen naar een nieuwe marketingcampagne of als lead doorzetten naar een collega van het salesteam. Zo breng je de kwaliteit van je leads volledig geautomatiseerd naar een hoger niveau.

Leads en verkoopkansen

En waar veel marketingtools eindigen gaat Dynamics verder, hierdoor gaan jouw marketinginspanningen next level. Via de verkoopkans workflow wordt de verkoopkans verder ontwikkeld door het salesteam. Uiteraard blijven hierbij ook de inzichten vanuit marketing bewaard en kun je dus precies meten welke klanten er uit een bepaalde campagne voort zijn gekomen.

Ben je benieuwd wat Dynamics 365 voor jouw bedrijf kan betekenen, zodat ook jouw marketinginspanningen next level gaan? Plan dan vrijblijvend een meetup, met één van onze specialisten!

Dynamics Marketing

Schrijf je in voor de Msquad nieuwsbrief zodat je geen update mist.

Plan een meet-up

Hoofdvestiging Oldenzaal

Zwollestraat 1
7575EP

Telefoon:
0541 – 218 100

E-mail:
info@msquad.nl
Vestiging Amsterdam

Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol

Plan een meet-up

Msquad gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring hebt op onze website. Door deze website te gebruiken, accepteer je ons cookiebeleid.